5% met code: HBM5 d h m s
  • check Gratis verzending vanaf €899,-
  • Show prices

Snel antwoord op je vragen

Veelgestelde vragen

Zijn de prijzen inclusief of exclusief BTW?

Alle getoonde prijzen op de website zijn standaard inclusief BTW.
In de topbalk kunt u de switch gebruiken om de prijzen zonder BTW weer te geven.

Wat zijn de openingstijden?

Wij zijn geopend op dinsdag t/m vrijdag van 08.00 uur tot 17.00 uur en op zaterdag van 08.00 uur tot 16.00 uur. Dagelijks zijn wij gesloten tussen 12.00 uur en 12.30 uur.

Wij zijn telefonisch bereikbaar van dinsdag t/m vrijdag van 09:00 tot 12.00 uur.

Wat zijn de levertijden?

De levertijden voor bestellingen in de categorie KLEIN zijn doorgaans 1-2 werkdagen. Wanneer er in het weekend besteld wordt kan dit echter oplopen tot 3 dagen doordat de pakketjes pas dinsdag weer bij ons opgehaald worden.

De levertijden voor bestellingen in de categorie GROOT zijn doorgaans 4 - 5 werkdagen. U krijgt vroegtijdig een email waarin de leverdatum vermeld staat. U kunt doorgaans niet zelf een leverdatum kiezen, tenzij u dit ver van tevoren aangeeft (minimaal 2 weken). Het is lastig voor ons om van te voren een schatting te geven van het tijdstip waarop uw bestelling wordt gebracht. De chauffeur belt ongeveer een half uur van te voren zodat u weet wanneer de chauffeur op locatie is.

Wat valt onder de categorie KLEIN?

Pakketjes die handmatig getild kunnen worden en niet groter zijn dan LxBxH 100x50x50 vallen onder de categorie KLEIN. Alle materialen groter en/of zwaarder vallen onder de categorie GROOT. U kunt bij het product op de website zien in welke categorie deze valt. Bij bestellingen uit meerdere categorieën gelden de voorwaarden van de hoogste categorie.

Wat als ik iets vergeten ben te bestellen?

In de e-mail bestelbevestiging staat een link "Producten bijbestellen":

1. Plaats een nieuwe order.

2. Er worden geen verzendkosten in rekening gebracht.

Let op: U kunt niet meer bijbestellen zonder verzendkosten zodra de order gereed is voor verzending of al is verzonden. 

Wanneer kan ik een bestelling in de winkel ophalen die ik online besteld en betaald heb?

U kunt in dit geval de goederen de volgende werkdag afhalen. U ontvangt hier geen bericht over.

Wat als ik een bestelling nog niet betaald heb?

Indien u de bestelling komt afhalen kunt u in onze winkel contant of per pin betalen. 

Indien wij de bestelling dienen te bezorgen nemen wij deze pas na betaling in behandeling. 

Kan ik ook goederen afhalen zonder een online bestelling?

U kunt langskomen om materialen af te rekenen en mee te nemen. Het is daarbij niet noodzakelijk om eerst een bestelling via de webshop te plaatsen, dit doen wij voor u in de winkel.

Wat moet ik doen op de dag van levering?

Als u niet aanwezig bent op het moment van levering, zal de chauffeur op eigen inzicht beslissen waar hij het pakket laat. Meestal wordt het op de oprit, stoep of parkeerplaats neergezet. De chauffeur zoekt een veilige plek waar het pakket verantwoord kan staan en maakt daar ook een foto van.

Vergeet niet: het is uw verantwoordelijkheid om de materialen binnen afzienbare tijd – in ieder geval dezelfde dag – af te dekken met een zeil. Op die manier voorkomt u dat de weersomstandigheden schade toebrengen aan de materialen.

Waar kan ik tekeningen en documenten vinden over een product?

Bij sommige artikelen zijn tekeningen of documenten aanwezig. Deze kunt u vinden onder het tabblad ‘downloads’ naast de productomschrijving op de pagina van het artikel.

Wat gebeurt er bij een nalevering?

Sommige materialen zijn niet altijd voorradig. Wij nemen contact met u op of u de gehele order wenst te ontvangen op een latere datum, of dat u graag een nalevering zou willen van de ontbrekende artikelen. Deze nalevering plannen wij dan zo spoedig mogelijk in wanneer de materialen bij ons binnen zijn. Hier zijn voor u geen kosten aan verbonden.

Wat kan ik doen bij schade of als ik niet tevreden ben met een artikel?

Bij schade dient u dit met duidelijke foto’s te melden via info@houtenbouwmaterialen.nl binnen 14 dagen na ontvangst van uw bestelling. Wanneer u een andere klacht heeft over een artikel kunt u dit ook met een duidelijke omschrijving en wanneer mogelijk met foto’s melden via dit email adres binnen 14 dagen na ontvangst van uw bestelling. Er wordt hierna zo spoedig mogelijk contact met u opgenomen over de verdere afhandeling.

Hoe kan ik een artikel retourneren?

Klik hier voor meer informatie over het retourneren.

Zijn de kleuren van de materialen in het echt net zo als op de foto?

De afbeeldingen op de website kunnen afwijken van de echte kleur van het product. Dit kan liggen aan uw beeldscherminstellingen. Hout is een natuurproduct waardoor er lichte variaties in kleur kunnen optreden wanneer het geïmpregneerd wordt. Dit heeft bijvoorbeeld te maken met het vochtgehalte en textuur van het hout. U kunt altijd langskomen om de juiste kleur te beoordelen.

Ik heb een andere lengte van het bestelde product ontvangen, hoe kan dit?

In sommige gevallen kan het zijn dat de voorraden niet toereikend zijn voor uw bestelling. Wij behouden ons het recht voor om in deze gevallen overlengte te leveren of aan te vullen met andere lengtes zodat u alsnog snel aan de slag kunt met de bestelde materialen.

Wat kan ik het beste doen nadat er materialen bezorgd zijn?

Als u – om wat voor reden dan ook – niet in staat bent om de geleverde materialen binnen 1 á 2 dagen na levering te monteren, zult u maatregelen moeten nemen om ervoor te zorgen dat de geleverde materialen tussentijds verantwoord opgeslagen worden.

Als u van plan bent om het hout pas later dan een tweetal dagen na levering te verwerken, zorg dan voor een goede luchtcirculatie. Het is belangrijk dat het hout niet geheel afgesloten wordt met een plastic laag. Het tuinhout dient wel afgedekt te worden maar dus niet te worden afgesloten. Hierdoor vermindert de luchtcirculatie en mogelijke gevolgen zijn schimmelvorming, kromming of scheuring van het hout.

Wanneer u het hout bewaart legt u het in rechte stapels neer, dit voorkomt kromming. Om een goede luchtcirculatie te behouden kunt u latjes plaatsen tussen de lagen. Daarnaast is het verstandig om het hout niet bloot te stellen aan direct zonlicht of onbeschermd buiten te laten liggen VOOR montage. Na de montage hebben de verschillende weersinvloeden geen invloed (schimmelvorming, kromtrekken, scheuren) meer op het materiaal.

Staat je vraag er niet tussen? Vragen voor ons?

Neem contact op